Life Changing Ginger Dressing

Are you a fan of ginger?  I’ve got a sauce (or dip, or dressing, or whatever the f you wanna call it) for you! This sauce (or dip or dressing) keeps in the fridge for a few days and it’s insanely good on….well, everything. Ginger is a  flavorful and pungent root that has been used…

Strengthen Your Lungs – Recipes and Resources

As we face Coronavirus, which is a respiratory illness, I thought I’d repost some information about the lungs. Did you know that in TCM, the lungs and large intestine form a yin and yang pair? They work together as a team. . Peak Function/Hours: Lung: 3-5 am – Ever wake up during that time short…

Dairy and Non Dairy Milk Recipes

Got milk? Does milk do a body good? Have you ever stood in the dairy aisle and wondered wtf? Nonfat, 2%, Whole, Pasteurized, Homogenized & the elusive raw? It’s a big topic & I can’t cover it all. Truth be told, I’m not a big fan of dairy. I have the occasional bite or 2…

Zucchini

#TBT Zucchini and Sweet Corn Fritters Did you know zucchini is actually a berry? Yep, they are, though in the culinary world, they’re treated like a vegetable. They’re the swollen ovary of a zucchini flower. You’re welcome for that imagery. I made these delectable fritters when @jack.vandever was visiting back in April. What a fun 4 days that…

Tempeh- Tem-PAY not Tem-PE

Tempeh – Tem-PAY not Tem-PE Have you tried it?  It’s okay if you’ve been saying it wrong. Most people do. Kinda like my name, which gets mispronounced a lot. Almost no one gets it right on the first try.  BTW, it’s like Shawna, not Shayna, which has made it seriously confusing. Anyway, back to tempeh.  …

How To Roast

‘Tis the season to roast! All the things like pumpkin, brussels sprouts and beets are starting to get the royal roasting treatment. Roasting is a basic cooking skill that means “to surround by hot dry air.” It’s generally a slow cooking method in an oven and used mostly during the fall and winter seasons. Not…